tisdag 5 februari 2008

Spöken på vift...

Jaaahapp...då va de dax igen.
Ingen lugn stund får man.
Varför kan inte spöken o allt annat gast-liknande ting låta mig vara?

Jag är väldigt troende på allt som har med det övernaturliga att göra.
Men ja e dock väldigt rädd för det samtidigt...o är inte redo för någon närkontakt.
Men nog faen så ska dom hålla på att skrämma mig o hålla på.
Ni som tycker det är löjligt o bara trams...jaaa...ni kan ju lämna denna sidan...så slipper ni tänka på det mer.

Vart ja än har bott så har ja kännt att någon iaktar o stirrar på en...
Man ser i ögonvrån att någon går förbi...
Man känner hur håren reser sig på ryggen, men man fryser inte o där e inget drag någonstans...
Saker åker över golvet...
Det dras i duschdraperiet...
Min kista används som avbytarbänk...
Man hör fotsteg prexis brevid en...
Saker går i sönder...(Av sig själv)...
Man hör konstiga ljud hela tiden...

Jag har inga problem med detta...
Men varför....varför...VARFÖR...ska det hända just på kvällen eller natten?
Jag är så förbannat mörkrädd...o inte faen bler de bättre när ja hör hur någon slamrar o dunkar o har sig i min lägenhet...o så e de bara jag hemma...så det kan ju inte vara någon annan som gör det.
Kan dom inte ta dagsskiftet istället?

Det är lite tragiskt faktiskt...
Jag är snart 28 år...o är väldigt mörkrädd...o kan inte sova ensam utan en nattlampa tänd.
Jösses va störtlöjligt...

Dom som kan o vet...säger...att om det spökar hemma hos en...och om man inte vill ha dom där o att man e rädd...så ska man säga högt att dom ska gå iväg...o lämna en ifred för man e rädd...o klarar inte av situationen...o att man inte e redo för detta än.

Efter många om och men...o efter ja hade kollat igenom hela lägenheten ett par ggr...så tog ja äntligen mod till mig...o sa högt att dom skulle lämna mig ifred o gå där ifrån.
Hmmm...vet inte om de funka så bra.
Ser fortfarande konstiga saker i ögonvrån...o ja hör hur någon...eller något slamrar med saker.
O ja vet inte var det kommer ifrån.
Det enda ja vet är att det kommer från lägenheten...men inte var i lägenheten.

Ja kan redan utesluta mina grannar.
Jag har bara en ovanför mig...o en brevid på ena sidan.
Dom ovanför mig...hör man bara när dom spolar på toan.
O grannen brevid mig hör man aldrig.
Så det kan inte vara dom som ja hör.
(Skriver detta för att ni som läser ska tro på mig...att det faktiskt händer saker här...o att även ni kan utesluta att det inte är mina grannar som för oväsen...ja lovar...det är inte dom.)

Jag vet en dam...som bor på 3e våningen.
Hon är typ som en spågumma o div annat... o kan allt det där om ritualer o utdrivning osv.
Jag pratade snabbt med henne förra året...o vi pratade om allt som händer i min lägenhet...o hon sa att hon kunde komma ner o driva ut allt som va i mitt hem.
Jag funderar starkt på att gå upp till henne i morgon o fråga om hon kan komma ner till mig så snabbt som möjligt.
Ja pallar inte stanna uppe fler nätter bara för att det spökar...även en knas som mig måste få sova lite då o då.

Nä...nog snackat om detta...
Nu vill ja SOOOOVA...
Men får förmodligen stanna uppe ett par timmar till tills ja e så pass distraherad av trötthet att ja skiter i vad som händer runt omkring en.
Känner att mina ögon e nere i knävecken o dinglar redan...så förhoppningsvis tar de inte lång stund innan jag-bryr-mig-inte-ett-skit-känslan kickar in.

Jag får tacka er som har läst allt mitt osammanhängande nonsens.
Hoppas ni fortsätter läsa denna underbara följetång.

Tjipp Tjopp Tjut...nu va denna saga shluuut...=)

Inga kommentarer: