måndag 11 februari 2008

Sökes: Intelligens,Sympati,Empati,Tillit

Vad har det tagit åt världen idag...

Alla har blivit totalt tappade.
Alla springer omkring o hugger varandra i ryggen från höger till vänster.
Alla snackar skit bakom ryggen på dom som dom kallar "bästa vänner".
Alla ljuger för varandra o sårar o förnedrar.
Alla utnyttjar varandra o bryr sig inte om andras känslor eller tankar.

VARFÖR?

Vad får dom ut av det hela?
Varför förnedra sin bästa vän?
Varför utnyttja folk?
Varför såra över huvud taget?

Var har det folket tagit vägen som faktiskt använde sin hjärna?
Var finns dom som bryr sig om sin vän på riktigt?
Var finns dom som aldrig ljuger för den som ligger närmast sitt hjärta?

Jag e så trött på falska människor.
Jag är trött på att aldrig bli tagen på allvar.
Jag är trött på att alltid bli förnedrad.
Jag är trött på dom som utnyttjar min vänskap.
Jag är trött på att alltid behöva va den som lyssnar o förstår alla andra...o sen e de aldrig någon som lyssnar eller förstår mig.
Jag är trött på att bygga upp murar på mig själv för att kunna skydda mina känslor.

Jag längtar tills den dag...
Då ja kan lita på en annan människa igen.
Då ja kan lyssna på en person...o tro på vad den säger.
Då ja kan öppna mitt hjärta...o släppa in någon som ser mitt sanna jag.
Då ja kan älska...utan att bli rädd.
Då ja kan riva min mur...o våga leva igen.

Jag har en lång väg framför mig...
Jag har mycket att jobba på...

Jag är verkligen inte Guds bästa barn...
Men ja kan i alla fall skilja på rätt eller fel...

Jag har gjort mycket fel i mitt liv...men de har gjort mig till en bättre människa.
Jag har gjort många misstag...men det är de som visar att man bara är människa.
Det har gjort så ja har kunnat öppna ögonen...o se världen på ett annat sätt...på en helt annan nivå.

Jag vet att där finns kärlek någonstans där ute.
Jag vet att där finns människor som har ett stort hjärta...o e inte rädd för att visa det.
Det tar tid att finna det man söker...för det är inte alltid att alla människor delar samma uppfattning som mig angående hur man ska behandla andra människor.

Men som sagt...ja har lång väg framför mig.
Men ja vet inte var ja ska börja.
Har funderat länge på nu om ja ska flytta.
Då menar ja inte flytta till en annan lägenhet i samma stad.
Jag menar att flytta till ett annat län.
Då har ja en chans till ett helt nytt liv...nya kontakter...o nya band att knyta med nya människor.
En fräsh start helt enkelt.

Folk kommer säga till mig att ja inte har tillräckligt med mod för att flytta så långt här ifrån.
Men dom ska se...ja ska visa dom...o då e det inte min förlust...det är deras.

Inga kommentarer: