fredag 20 februari 2009

Bättre Sent Än Aldrig...

Jahapp...de va visst ett tag sen ja skrev ser ja nu.
Vet inte rikigt vad ja ska skriva, så mycket som hänt sen sist ja skrev, så vart ska man börja?

Har börjat ta tag i lite saker nu, o de känns bra.
Man måste känna lite framgång, för att kunna ta fler steg frammåt i rätt riktning.

Har fått lite kontakt me S igen, de känns bra.
Man kan ju bara hoppas att vi kan fortsätta umgås som vänner igen.
Vi har ju inte umgåts på över ett år...så de kommer nog ta sin lilla tid innan isen bryts helt o hållet.
Men skam den som ger sig.
Man måste ju börja någonstans...eller hur?

Har fått en ny psykolog, som har hand om just Emetofobi.
Det är en kombination av Kognetiv Beteende Terapi och Hypnos.
Än så länge så har vi bara pratat igenom saker o diskuterat fram o tillbaka, Hypnosen i sej börjar inte förrän ja har lärt känna min spykolog tillräckligt väl o känner att ja kan lita på henne.
Känns mycket bra måste ja säga, o hon verkar vara en person ja kan lita på, ja än så länge i alla fall.
Ja har ju en del dåliga erfarenheter när det gäller att lita på folk, o de kommer ta sin lilla tid innan ja kan lita på någon ordentligt igen.
Men ja måste medge, hon kommer med många kloka förslag till mig, o hon har redan hjälpt mig lite när det gäller att tyda några av mina vardagliga problem.

En annan rolig händelse i mitt liv är att jag ÄNTLIGEN fått mitt efterlängtade körkort.
Fick det den 17/9-08, o jösses vad ja jublade o grät på samma gång.
Ja menar...de tog mig bara si sådär 10-12 år för mig att få tummen loss att ta körkortet.
En stor bidragande faktor till varför ja började va såklart för att ja slutade röka i Januari -08.
Tack vare att ja gjorde det så fick ja pengar över som ja kunde använda till körlektioner o allt annat som behövdes.
Pengar har ju varit huvudfaktorn till varför ja inte började me körkortet.
Men nu har ja det...o ja e sååååå glad.

(En dålig nyhet e att ja börjat tjyvröka igen, men röker inte som innan, 1½ paket om dan.
Röker väl mellan 0-6 cigg om dan nu, beroende på humöret, men aldrig över 6 cigg, de pallar inte min kropp me hehe)

Samma dag som ja klarade uppkörningen så lånade ja min pojkväns bil o körde in till Malmö för att överraska min farbror.
Ja som alltid sa...-"Jag kommer ALDRIG köra inne i Malmö, de klarar ja bara inte"
HA...nog fasen så klarade ja det...o de galant kan ja säga.
Min fabror blev jätteglad att ja kom me så glada nyheter.
Det visade sig att min bror hade gjort samma sak när han fick sitt körkort, åka in till vår fabror o överraksa me nytaget körkort menar ja.

Hmmm...
Vad mer har hänt...(Kliar maj po hued o funderar smått)

Jooo...
Min systeryster har fått tvillingar!!!
Dom e sååå söta o fina.
Tänkte lägga in bilder på dom tillsammans me mig, men de får bli vid ett annat tillfälle.
Vill nämligen fråga min syster om lov först om ja får lägga in bilder på hennes bebisar på min blogg.
Vill inte göra något utan att fråga först.

Ja kan i alla fall lägga in bilder på mej själv sålänge, som e tagna för inte så länge sedan.
Här kommer några.










Min födelsedag Maj sommaren -08










På lekplatsen med min systers äldsta son sommaren -08
Vadå...han ska väl inte ha allt de roliga???










Matlagning på G. Vid min o min pojkväns
hemliga smultronställe sommaren -08.










Jag posar vid Ales stenar sommaren -08











Jag o Ludde njuter av utsikten uppe
vid Ales stenar sommaren -08.










E vi int söta så säg hihi...











Bra bild po Ludde i alla fall *ASG*











Posar på medeltidsfestivalen, pojkvän
fotar så snällt.
Sommaren -08.










Även po medeltiden va man tvungen att
trycka in mad i trynet...-08.










Jävlar, vilken smäll alltså!!!
Där e tydligen fortfarande krut i
dom glamla relikerna, förlåt kanonerna
hehe...-08.










Tar en välförtjänt paus på gräsmattan
i väntan på att dom medeltida tornerings-spelen
ska börja...-08.










Halloween -08.
Va tycks om våra kreationer, inte illa pinkat va?










Fullt sjå me att slå in julklappar.
Julen -08.
Näääh...inte alls...vadå Ullared???
(Himlar mä yna o ser allmänt frågande ut haha)










Julafton hemma hos systeryster.
Nope...ja va inte tomten de året.
Julen -08.

Inga kommentarer: